Sophiahemmet nominerad till varumärkespris

Sophiahemmet är ett av tolv starka varumärken som blev nominerade till Signumpriset, en utmärkelse som tilldelas företag som bäst förvaltar och vårdar sina varumärken. Priset sätter den långsiktiga planeringen och vården av varumärket i centrum, snarare än enstaka lyckade kampanjer.

– Det är en stor ära att bli nominerad Signumpriset och vi är i fint sällskap med många kända och högkvalitativa varumärken som alla är värda att lyftas fram, säger Marina Dyfverman, marknadschef på Sophiahemmet.

– Sophiahemmets varumärke står för kvalitet och långsiktighet. Något som vi är övertygade om är ett vinnande koncept i längden för att vinna människors förtroende.

– Vi har lyckats kombinera Sophiahemmets långa historia och starka traditioner med dagens krav på utveckling och flexibilitet genom att inte ge avkall på våra principer och värderingar, men samtidigt vara öppna och flexibla för att ligga rätt i tiden och därmed möta omvärldens förväntningar. Det handlar också om ett ständigt förbättringsarbete i vardagen samt delaktighet och gott bemötande människor emellan, säger hon.

Årets vinnare blev Lantmännen.

Signumpriset har delats ut sedan 1995 och har bland annat gått till Icehotel, Hästens och Gröna Lund.

Om Sophiahemmet
På Sophiahemmet bedrivs högkvalitativ sjukvård, utbildning och forskning i nära samverkan sedan 1884. Verksamheterna Sophiahemmet Sjukhus och Sophiahemmet Högskola utvecklas genom ett systematiskt kvalitetsarbete av engagerade medarbetare utifrån Sophiahemmets värdegrund. Huvudman för verksamheterna är Sophiahemmet, ideell förening.

Länkar