Sophiahemmet AB (orgnr: 556310-1426)
Efter årsskiftet byter Sophiahemmet ekonomisystem. Det innebär vissa förändringar för Dig som är kund hos oss.
Om du inte hittar svaret på din fråga under frågor och svar, kontakta oss gärna!
Om fakturan avser ett vårdbesök och Du har frågor om fakturan, se aktuella kontaktuppgifter på fakturan.
Övriga kundfakturafrågor (exempelvis fakturakopior, frågor om betalning):
kundfakturor@sophiahemmet.se
08-406 20 60
Efter årsskiftet byter Sophiahemmet ekonomisystem. Vi får då även en ny partner för e-fakturamottagande i form av Logiq AS.
I samband med övergången ställer vi krav på att samtliga fakturor, oavsett format, måste innehålla en fakturareferens bestående av ett personnamn samt ett kostnadsställe och/eller projektnummer. Utan referens skickas fakturan åter till er som leverantör för korrigering.
Fakturan ska innehålla vår referens bestående av:
Vi ställer också krav på att korrekt bolagsnamn och adress finns angivet, se teknisk information.
Har ni möjlighet att skicka e-faktura via Peppol-nätverket, välj redan nu det distributionsalternativet. Ingen åtgärd krävs då vid årsskiftet.